Rekordomsetning etter ­navnebytte

NYHETER - Dyktige ansatte, konserndannelsen vi gjennom­førte i 2018 med å samle all aktivitet under en merkevare og navnebyttet har vært avgjørende for rekordresultatene i fjor.
tirsdag 22 september 2020
NYE PROSJEKTER. Daglig leder Øyvind
Sæthersmoen (t.v.) i Minel, montør Dariusz
Slawomir Duda, daglig leder Ola Sillerud i
Minel sin avdeling på Ski og montør
Grzegorz Wojciech Tomasiewicz i Minel
starter i høst flere nye prosjekter
Foto: Minel

- Da fikk vi en omsetning på 603 millioner kroner og et driftsresultat på 40,5 millioner kroner, sier daglig leder Øyvind Sæthersmoen i Minel som har rundt 400 ansatte.

- Vi har røtter tilbake til OL på Lillehammer da flere elinstallatører fra Innlandet fant ut at de ble sterkere av å samarbeide. Dette ble gjort gjennom selskapet Elnett Øst.

Minel eies av de tre opprinnelige gründerne Rune Brennbakken, Lars Harald Røste og Tore Sæthersmoen.

I 2018 ble virksomheten samlet i Minel. Biler, nettsider, lokaler og materiell ble omprofilert for å frontes likt der Minel er tilstede.

- Vi merket det nesten umiddelbart. Tilbakemeldingene fra folk var at de plutselig så oss overalt. Det har vært med på å øke aktiviteten i alle områdene vi er etablert, sier Sæthersmoen.

- I 2018 var omsetningen på 518 millioner kroner. Økningen i fjor på 85 millioner til 603 millioner kroner gjør oss til en av Norges største elektroentreprenører.

Stolt av de ansatte

- Tidligere har mye vekst kommet gjennom oppkjøp. Økningen i fjor har skjedd uten nye selskaper i porteføljen. Vi har produsert mer og fått mer igjen på oppdragene vi har utført. Jeg er imponert og stolt over hvordan de ansatte har bidratt til veksten og resultatene.

Spesielt år

 Sæthersmoen fastslår at 2020 er et spesielt år.
- Koronakrisen og nedstengingen av Norge var det ingen som forutså. Noen tøffe måneder er tilbakelagt med usikkerhet og ekstraordinære tiltak. 

- Å spå om fremtiden er aldri enkelt. Med koronakrisen er det enda vanskeligere. Det kan tyde på at det verste er over, gitt at det ikke blir en ny nedstenging av samfunnet. 

- Utover høsten starter vi flere prosjekter, samtidig som privatmarkedet begynner å komme tilbake til normalen. Markedet etterspør fortsatt våre tjenester. Hus, hjem og hytter har sjeldent vært viktigere enn nå.

Synlig merkevare

- Minel er blitt en synlig merkevare langs landeveien og på byggeplasser på Østlandet. Jeg tror dette i stor grad skyldes at vi er opptatt av å ha fornøyde kunder, kvaliteten på de ansatte og at vi bruker Minel som en tydelig merkevare.

- Med å opprettholde markedsposisjonen og lønnsomheten i våre prosjekter fortsetter vi utviklingen som en solid og seriøs aktør. 

Ajax Led
Partnere
Schneider Partnere
Lighthouse Partnerlogo
Partnerlogo
ABB
Partnerlogo
Vanpee Partnere
Partnerlogga
ANNONSE
TXXI
ANNONSE
Easycalc